Jak dodělat tlačítko odemykání konektoru

Tuto sadu můžete zakoupit zde
S kódem DODOTESLA dostanete 5% slevu na cokoliv z jejich obchodu, vše je vyrobené v Evropě a má potřebné certifikace 🙂

PŘED INSTALACÍ NEZAPOMEŇTE ODPOJIT WALLBOX OD ELEKTŘINY

1. PO DORUČENÍ:

Když obdržíte instalační sadu, měla by vypadat nějak takto:
Sada obsahuje vše, co potřebujete k sestavení plně funkčního samičího konektoru typu 2 pro vaše vozidlo Tesla s integrovaným tlačítkem Tesla pro otevření nabíjecího portu a odpojení zástrčky z auta.

2. ODIZOLOVÁNÍ KABELU:

Můžete použít jakýkoli kabel do průměru 18 mm, jednofázový nebo třífázový. Tento návod používá 32A třífázový kabel, ale postup je stejný i pro 16A nebo jednofázové kabely.

Do zapojení nemusíte vkládat žádné odpory, všechny potřebné odpory jsou již na desce plošných spojů. Důležité je použít správnou instalační sadu pro váš kabel. Instalace 32A sady na 16A kabel je velmi nebezpečná!
16A kabely mají vodiče o průřezu 2,5 mm², zatímco 32A kabely ideálně 6 mm². Sady mohou být použity pro jedno- i třífázové kabely odpovídajícího proudového zatížení, tedy 32A sada může být použita pro jedno- nebo třífázový 32A kabel s vodiči 6 mm².

NEJPRVE NAVLÉKNĚTE PRŮCHODKU NA KABEL!!! Dbejte na správné umístění, po připojení vodičů k svorkám už nelze opravit. Odizolujte kabel na délce cca 10 cm a jednotlivé vodiče na cca 12 mm, signální vodič na cca 8 mm:

3. VLOŽENÍ VODIČŮ DO DRŽÁKU VODIČŮ:

Vložte vodiče do příslušných otvorů:

  • Modrý vodič do otvoru N
  • Hnědý vodič do otvoru L1
  • Černý vodič do otvoru L2
  • Šedý vodič do otvoru L3
  • Žlutozelený vodič do otvoru PE

Vložte černý vodič z přiloženého malého kabelu společně se žlutozeleným vodičem do otvoru PE a navlečte na oba černou smršťovací bužírku. Na oba vodiče nalisujte svorku.

4. LISOVÁNÍ SVOREK NA OSTATNÍ VODIČE:

Na ostatní silové vodiče nalisujte svorky. Nezapomeňte nejprve navléct smršťovací bužírku!
JE DŮLEŽITÉ OTESTOVAT PEVNOST ZAKRIMPOVÁNÍ PŘED UZAVŘENÍM HLAVICE! OTESTUJTE POŘÁDNĚ, ŽE KABLÍKY DRŽÍ V DUTINCE!

5. INSTALACE SIGNÁLNÍCH VODIČŮ:

Zahněte konec červeného vodiče a zmáčkněte kleštěmi, aby byl kratší a silnější. Proveďte červený vodič otvorem PP, signální vodič z kabelu otvorem CP. Poté je vložte do malé svorky – nezapomeňte předem navléct malou smršťovací bužírku!

Na malé vodiče navlečte smršťovací bužírku a nalisujte malé svorky.

6. SMRŠTĚNÍ BUŽÍREK:

Všechny smršťovací bužírky přetáhněte přes konce svorek a smršťujte vhodným tepelným zdrojem.

7. VLOŽENÍ SVOREK DO BLOKU:

Vložte všechny svorky do svorkovnice, ujistěte se, že jsou správně usazeny. Na velké svorky navlékněte přiložené O-kroužky.

8. MONTÁŽ PŘIPOJOVACÍHO BLOKU:

Držte svorkovnici svorkami nahoru a nasuňte konektorový blok shora. Bude třeba mírně zakývat pro správné usazení svorek. Poté nasaďte gumové víčko a přitlačte svorkovnici dolů, aby svorky nevyskočily. Pomocí 4 nejmenších šroubků připevněte svorkovnici ke konektorovému bloku.

9. VLOŽENÍ BLOKU DO TĚLA KONEKTORU:

Pootočte připojovací blok a zasuňte jej do pravé poloviny těla konektoru dle obrázku. Kabel upevněte k tělu pomocí jedné nebo dvou svorek (pro menší průměry použijte obě) a dvou krátkých šroubů.

10. MONTÁŽ ELEKTRONIKY:

Pokud ještě nebylo provedeno, vložte baterii do desky elektroniky tak, aby strana + směřovala od desky, a OPATRNĚ zatlačte desku do boxu dle obrázků níže.

11. VLOŽENÍ ELEKTRONIKY DO TĚLA:

Zavřete box elektroniky a zasuňte ho do levé části těla zástrčky. Jemně zatlačte, čímž se poloviny boxu pevně sevřou. Připojte malý bílý konektor červeno-černého vodiče k elektronice (dbejte na správné vedení drážek).
Poté spojte obě poloviny těla konektoru, čímž zcela uzavřete elektroniku a zajistíte vodotěsnost. Nezapomeňte vložit gumovou zátku do jejího otvoru před uzavřením!
Dejte si také pozor, abyste červený a černý vodič nepřiskřípli – mohly by se přerušit.

12. SEŠROUBOVÁNÍ TĚLA KONEKTORU:

Pomocí 4 krátkých šroubů vzadu a 2 dlouhých vpředu spojte obě poloviny těla dohromady. Nepřetahujte! Umístěte průchodku a přišroubujte černý konec k tělu – opět nepřetahujte!

13. HOTOVO:

Vaše zástrčka je nyní připravena k použití!

14. ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:

Pro základní kontrolu kabelu potřebujete pouze ohmmetr ke změření odporu. Každý konektor má vestavěný odpor, který udává autu a stanici tloušťku vodičů v kabelu. Tento odpor se měří mezi Zemí (PE) a Proximity Pilotem (PP).

Bez stisknutí tlačítka byste měli naměřit následující hodnoty:

  • max. 13A kabely (1,5 mm²): 1500 Ohm
  • max. 20A kabely (2,5 mm²): 680 Ohm
  • max. 32A kabely (6 mm²): 220 Ohm
  • max. 63A kabely (16 mm²): 100 Ohm

Měření se může odchylovat o pár Ohm, to je běžné – obvykle do 2 %. Pokud nenaměříte žádný odpor mezi PE a PP, může být něco přerušeno nebo ulomený vodič – vůz se pak nebude vůbec nabíjet.

Pokud je odpor v pořádku, znovu změřte odpor mezi PE a PP při stisknutém tlačítku. Měl by být cca 440 Ohm. Pokud se nezmění, je možná porucha na desce a bude nutné ji vyměnit.

Pokud se nabíjecí port neotevírá po stisknutí tlačítka, ale odpor se změní, může být vybitá baterie nebo závada v elektronice.

Pokud nic z výše uvedeného nepomůže, nebo zjistíte vadnou součástku, kontaktujte EVChargeking
POKUD BY SE VÁM COKOLIV NEZDÁLO NEBO BYSTE SI NEČÍM NEBYLI JISTÍ, PORAĎTE SE S ELEKTRIKÁŘEM, ZÁROVEŇ DOPORUČUJI NECHAT SI PORT PROMĚŘIT REVIZNÍM TECHNIKEM! INSTALACI BY MĚL PROVÁDĚT POUZE ČLOVĚK S DOSTATEČNOU KVALIFIKACÍ V ELEKTROTECHNICE!

No a nakonec zde máte prohlášení o shodě

DodoTesla
Logo
Skip to content